مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 23:202023-06-01سياسي

پرورش کرم ابریشم برای نخستین بار در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان 


عضو هیئت علمی گروه گیاه پزشکی و مسئول پروژه پرورش کرم ابریشم در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان گفت: امسال برای اولین بار پروژه پرورش کرم ابریشم در این دانشگاه اجرا شد.

- پرورش کرم ابریشم برای نخستین بار در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان  ایسنا/کرمان عضو هیئت علمی گروه گیاه پزشکی و مسئول پروژه پرورش کرم ابریشم در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان گفت: امسال برای اولین بار پروژه پرورش کرم ابریشم در این دانشگاه اجرا شد.

دکتر فاطمه حسینی نوه 11 خرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه پرورش کرم ابریشم یک طرح کارآفرینی مربوط به انجمن علمی گیاه پزشکی با حمایت بخش انجمن های علمی معاونت فرهنگی اجتماعی و همکاری دانشکده کشاورزی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان از ابتدای سال آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح یک جعبه تخم نوغان با پنج سن لاروی پرورش دادیم و در نهایت پیله تنی انجام و پیله ها برای تولید نخ ابریشم و مصارف بهداشتی وارد بازار خواهد شد.

حسینی نوه با اشاره به اینکه هر جعبه تخم حدود 28 هزار تخم دارد، بیان کرد: برای اینکه طرح برای اولین بار به اجرا درآمده، برآوردمان این است که 15 هزار پیله برداشت کنیم.

وی در خصوص توجیه اقتصادی طرح عنوان کرد: اگر کشاورزی دسترسی به باغ توت داشته باشد و بتواند برگ درخت توت را تامین کند این کار از ابتدای فروردین آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش کرم ابریشم برای نخستین بار در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان 

پرورش کرم ابریشم برای نخستین بار در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان